پاوریونیت آسانسور و بالابر هیدرولیک

قیمت پاوریونیت آسانسور و بالابر هیدرولیک

پاوریونیت آسانسور

ایجاد حرکت در آسانسور و کنترل آن توسط پاوریونیت انجام می شود. به همین دلیل می توان آن را قلب سیستم هیدرولیک آسانسور نامید. اجزای اصلی آن پمپ، شیرهای کنترلی و الکتروموتور هستند. مخزن روغن (بدنه پاوریونیت)، سایلنسر، هیتر، سوئیچ فشار(pressure switch)، شلنگ ها و اتصالات از اجزای دیگر پاوریونیت به شمار می آیند. در پاوریونیت، الکتروموتور، پمپ را به گردش در می آورد، پمپ روغن را در مدار هیدرولیک جاری می سازد. جریان روغن از طریق شیرها، کنترل شده و به سمت جک هدایت می شود.

پاوریونیت های آسانسوری و بالابری elf-power در 4 دسته استاندارد طراحی و ساخته می شوند. پاورها با توجه به سایز و قطعات مورد استفاده، دسته بندی می شوند که در این جا به بررسی آن ها می پردازیم.

1: پاوریونیت مینی بالابری

2:پاوریونیت نرمال آسانسوری

3: پاوریونیت بزرگ آسانسوری

4: پاوریونیت فوق بزرگ آسانسوری

برای ثبت سفارش و استعلام قیمت با ما در تماس باشید.

الکتروموتور در پاوریونیت آسانسور و بالابر:

جالب است بدانید بر خلاف تصور عموم، موتورها ایجاد صدا نمی کنند؛ بلکه پمپ ها هنگام کار کردن صدا دارند. در پاوریونیت های آسانسوری و بالابری 2 نوع الکتروموتور مورد استفاده قرار می گیرد. موتور بر اساس لیتراژ پمپ، ماکزیمم فشار کاری، میزان ترافیک مجموعه، میزان برق مصرفی و سرعت مورد نیاز انتخاب می شود. استفاده از الکتروموتورهای تک فاز یا سه فاز بر اساس انشعابات برق مورد استفاده در محل نصب آسانسور یا بالابر است. در پاوریونیت های آسانسوری و بالابری هیدرولیک elf-power از الکتروموتورهای معتبر برند Elmo , Sb استفاده می شود.

1: موتور هوا خنک:

موتورهای هوا خنک بر روی در بدنه یونیت نصب شده و به وسیله جریان هوا خنک می شوند؛ به همین دلیل روغن داغ نمی شود. از موتورهای هوا خنک در سیستم هایی استفاده می شود که کارکرد موتور پیوسته و طولانی مدت باشد. این موتورها نسبت به موتورهای مستغرق در روغن فضای بیشتری را اشغال می کنند؛ گشتاور اولیه و قدرت راه اندازی بیشتری دارند، به عبارتی پر قدرت تر شروع به کار می کنند. از طرفی کاهش هزینه، ساده بودن تعمیرات و تعویض این موتورها نسبت به موتورهای مستغرق در روغن از ویژگی آن ها است.

2: موتور مستغرق در روغن:

این موتورها درون بدنه یونیت کار گذاشته می شوند. هنگام ورود روغن در سیستم به طور کامل با روغن احاطه شده و گرمای حاصل از کار موتور به روغن داده می شود، به این شکل موتور خنک می شود. از این موتورها در فضای کم و کارکرد پیوسته کوتاه مدت استفاده می کنند.

پمپ در پاوریونیت آسانسور و بالابر:

از انواع پمپ های هیدرولیک مانند پمپ پیستونی، کاتریج، پره ای، دنده ای، اسکرو و … می توان در پاوریونیت های آسانسور و بالابر استفاده کرد؛ اما با توجه به استانداردهای آسانسوری استفاده از پمپ های اسکرو متداول و رایج تر است. انتخاب پمپ ها بر اساس سرعت آسانسور و شیرهای کنترل سرعت است.

پمپ اسکرو یا پمپ چرخشی مجهز به پیچ هایی است که درون یک سیلندر استوانه ای می چرخند. مایع از سمت مکش پمپ وارد می شود و به طور خطی در امتداد این پیچ ها به سمت تخلیه پمپ حرکت می کند. از آنجایی که فاصله بین پیچ ها بسیار کم است، سیال هنگام حرکت از طریق پمپ تحت فشار قرار دارد. پمپ های اسکرو بر اساس تعداد پیچ ها دسته بندی می شوند. در پاوریونیت های آسانسوری و بالابری از پمپ های اسکرو با 3 پیچ و پمپ های دنده ای خارجی استفاده می شود. فشار کاری استاندارد برای آسانسور هیدرولیک 45 بار(bar) می باشد؛ حداکثر فشار کاری پمپ های اسکرو 60-70 بار و در پمپ های دنده ای 150 بار است.

پمپ های اسکرو در مقایسه با پمپ های دنده ای صدای کمتری دارند و جریانی یکنواخت و بدون ضربه ایجاد می کند به همین دلیل در آسانسورهای هیدرولیک به خصوص آسانسورهای خانگی که کم صدا بودن آسانسور اهمیت دارد از پمپ های اسکرو استفاده می شود. پمپ های اسکرو صدای 70 دسی بل و پمپ های دنده ای صدایی معادل 85 دسی بل تولید می کنند.

پمپ اسکرو برای ساخت پاوریونیت آسانسور و بالابری

شیر کنترل سرعت:

شیرهای کنترل سرعت، در یکنواختی حرکت و سرعت آسانسورها بسیار تاثیرگذار هستند. نوع شیر مورد استفاده در پاوریونیت بر اساس سرعت آسانسور و لیتراژ پمپ انتخاب می شود. این شیرها در انواع شیر بالابری، 2 بوبین ، 3 بوبین و 4 بوبین مورد استفاده قرار می گیرند. شیر 4 بوبین کنترل بیشتر بر حرکت و ایجاد سرعت بالاتر نسبت به شیرهای 2 بوبین و 3 بوبین ایجاد می کند. معمولا در آسانسورهای هیدرولیک از شیر4 بوبین استفاده می شود. البته در شرایط خاص یا برای کاهش هزینه ها می توان از انواع 2 یا 3 بوبین هم استفاده نمود.

اجزای دیگر پاوریوینت:

از آن جا که تغییرات دمایی روغن در سیستم هیدرولیک آسانسور مطلوب نیست؛ از  هیتر برای گرم کردن روغن در مناطق سردسیر و از سیستم خنک کننده برای کاهش دمای روغن استفاده می شود. سایلنسر برای کاهش صدای پمپ پاوریونیت ها مورد استفاده قرار می گیرد. سوییچ فشار (پرشر سوییچ) در بازه فشار تعیین شده، اجازه برق رسانی به شیرها و فعالیت پاور را می دهد و در فشارهای پایین تر از min فشار کاری و بالاتر از max فشار کاری اجازه فعالیت و حرکت به آسانسور را نمی دهد به طور مثال اگر بیشتر از ظرفیت مشخص شده مسافر روی آسانسور قرار بگیرد؛ سوییچ فشار اجازه حرکت به آسانسور را نمی دهد.

پاوریونیت آسانسور و بالابر هیدرولیک با توجه به نوع قطعه به کار رفته در آن، قابلیت و کارایی متفاوتی دارد. هماهنگی میان جک و پاوریونیت آسانسور بسیار با اهمیت است، در صورت آگاهی از نوع پاوریونیتی که مورد نیاز شما است، می توانید نوع پاور خود را انتخاب کرده و برای ثبت سفارش و استعلام قیمت با ما در تماس باشید. اما در صورتی که نسبت به انتخاب قطعات پاوریونیت شک دارید با ما در تماس باشید تا مناسب ترین و با کیفیت ترین پاوریونیت را برای شما طراحی و تولید کنیم.

پاوریونیت آسانسور هیدرولیک