نحوه نصب و تنظیم راپچر ولو elf power

قیمت و خرید راپچر ولو (شیر اطمینان آسانسور،شیر ترکیدگی)

استانداردهای لازم الاجرا برای نصب و تنظیم شیرهای ترکیدگی (راپچر ولو) 

موارد ذکر شده در زیر از منابع موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران آورده شده و متن کامل آن را می توانید در این قسمت مشاهده و دانلود نمایید.

1: شیر ترکیدگی برای تنظیم و بازرسی در دسترس باشد.

2: با سیلندر یکپارچه باشد یا به صورت مستقیم و محکم و از طریق اتصالات لوله ای نصب شده باشد، یا نزدیک سیلندر قرار گرفته باشد و توسط لوله های کوتاه صلب با جوش کاری یا فلنج و یا اتصالات رزوه شده بدان متصل باشد یا به طور مستقیم، با رزوه به سیلندر متصل شده باشد.

3: استفاده از سایر اتصالات بین شیرترکیدگی و سیلندر، مانند بست های فشاری یا رابط های سر پخ لوله، مجاز نمی باشد.

4: شیر ترکیدگی باید قابلیت متوقف نمودن جک و نگه داشتن کابین را در حرکت به سمت پایین داشته باشد. 

نحوه نصب راپچر ولو:

طبق بند استاندارد، این شیر باید به صورت صلب به بدنه جک متصل شود. راپچر elf power در 4 جهت داخواه با توجه به نیاز مشتری متصل می شود. اتصال راپچر با استفاده از 4 پیچ بر روی پایه فلزی جوش خورده بر روی جک انجام می گیرد. از خروجی راپچر به سمت پاوریونیت، امکان نصب فلکسی بل و شلنگ های سیم دار میسر می گردد. سایز پورت ورودی و خروجی راپچر 1 اینچ است.

در آسانسورهایی که دارای چندین جک موازی هستند. برای نصب راپچر 2 راه وجود دارد.

1: بر روی هر جک یک راپچر نصب شود؛ سپس به منظور هماهنگی عملکرد راپچرها و جلوگیری از شیب کابین، با یک پورت فلزی میان آنها ارتباط برقرار شود .

2: دو جک به وسیله ی یک لوله فلزی به یکدیگر متصل شوند و راپچر به آن لوله فلزی وصل شود. 

اهمیت هماهنگی در سیستم های دارای 2 جک بسیار بالاست. چون در صورت هماهنگ نبودن و فعال نشدن همزمان راپچرها، توقف در زمان بروز حادثه، با مشکل رو به رو می شود.

تنظیم راپچر(شیر اطمینان آسانسور)

راپچر ولو elf power مانند برندهای دیگر در کارخانه بر اساس میزان استاندارد ورود و خروج روغن تنظیم می شود ولی تنظیم نهایی توسط نصاب بر اساس سرعت نامی آسانسور (0.3 متر بر ثانیه) صورت می گیرد. تنظیم راپچر به گونه ای است که اگر سرعت از حد استاندارد بالاتر رود، شیر عمل کرده و جک متوقف می شود. شیر ترکیدگی باید حداکثر در سرعتی معادل با سرعت اسمی آسانسور + 0.3 فعال شود.

جهت تنظیم راپچر یک پیچ در بالای راپچر وجود دارد که اگر در جهت عقربه های ساعت حرکت کند، راپچر در سرعت های پایینتر عمل کرده و چنانچه پیچ را در خلاف جهت بچرخانند راپچر در سرعت های بالاتر متوقف می شود. نصاب آسانسور بنابر تجربه و شرایط کاری این قطعه را با بهترین سرعت و عملکرد تنظیم می کند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند.*